Music notes are named as follows:
A B C D E F G H
A B C D E F G
B C D E F G H I
B C D E F G H
2. E major and G minor are known as:
keys
keeps
knees
keens
keels
3. What do you call the five parallel lines on which the musical notes are written?
stress
stray
stake
stare
stave
statement
stack
4. The time signature tells you how many ___________ there are in a _________.
bottles, beer
bumps, bear
bits, band
beats, bar
5. The note values tell you how long a note should be played. There are different names for these in the American and British systems. What is the British equivalent of an American "quarter note"?
semibreve
semitone
minim
minute
crotchet
6. If you think of the piano keyboard with its black and white notes, what are the black notes called?
fits and starts
flaps and shorts
flops and smarts
flats and sharps
fights and slaps
7. What are the spaces between the notes called (relating to semitone, tone, minor third, major third, fifth, octave, etc)?
interludes
interlinks
interplays
intervals
interstices
introductions
inductions
8. The _______ minor of C major is A minor.
relating
relation
relational
relativity
reductive
residual
relative
reverse
9. The symbol at the beginning of the stave of music which tells you what the notes are is usually the treble or bass __________.
chef
crest
clef
cleft
clip
cliff
cleave
10. If a note is not a flat or a sharp, it's a __________.
notional
normal
natural
nominal
nutritional
Zur Rezeption von Franz Kafka und Samuel Beckett in Rumänien
Receptarea lui Franz Kafka şi a lui Samuel Beckett în România Abstract Teoria receptării a înregistrat în ultimii ani o dezvoltare impresionantă, astfel încăt s-au putut trasa linii generale de descriere a unei direcţii de receptare în conformitate cu anumite tipologii estetice care marchează receptarea literară la nivel de receptor cult şi instruit. Acestea sunt premisele principale de la care porneşte cercetătorul în căutarea sa de modele şi modalităţi literare de receptare. S-a vorbit astfel de patologii de receptare, de estetica personajului şi nu în ultimul rănd de o receptare critică a operei literare. Sarcina cu care se confruntă cercetătorul în demersul său este de a descoperi în ce măsură opera examinată capătă caracter normativ la nivelul unui grup de receptori care aderă la stilul, forma şi limbajul literar al autorului receptat. Franz Kafka şi Samuel Beckett se integrează în categoria scriitorilor emblematici ai modernităţii şi drept urmare am considerat că un stud...
Comments